سلب امتیاز سیم‌کارت به علت بدهی ممنوع شد آپدیت تازه تلگرام منتشر شد + ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید آیفون 5s به فهرست گوشی‌های منسوخ‌ اپل اضافه شد آیا سایت سازمان حج و زیارت هک شده است؟ + جزئیات انتصاب علی حکیم‌ جوادی به ریاست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور زمان عرضه هدست اپل ویژن پرو در خارج از آمریکا مشخص شد جزئیاتی جدید از ویژگی‌های هوش مصنوعی آیفون اولین ماهواره چوبی جهان در ژاپن رونمایی شد آیا واردات آیفون ۱۳ ممنوع شده است؟ (۱۰ خرداد ۱۰۴۳) از امروز می‌توانید قابلیت‌های پولی ChatGPT را رایگان استفاده کنید صحت اسناد مربوط به اسرار موتور جستجوی گوگل تأیید شد سامسونگ چند ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی را با به‌روزرسانی Wear OS 5 به گلکسی واچ می‌آورد دلایل اخراج سم آلتمن از OpenAI بعد از یک سال مشخص شد بیش از ۷۵ بازی بدون نیاز به نصب در یوتیوب + روش دسترسی به بازی‌ها یک ایرانی اسناد محرمانه گوگل را فاش کرد | رتبه‌بندی سایت‌ها چگونه انجام می‌شود؟ یک شرکت چینی می‌خواهد با پرتاب ۱۰ هزار ماهواره رقیب استارلینک شود بازی Call of Duty: Black Ops 6 در گیم پس هم عرضه خواهد شد + تریلر OpenAI آموزش مدل جدید هوش مصنوعی خود را آغاز کرده است احتمال تغییرجهت لوگوی اپل در آیپدهای آینده دوربین گلکسی S۲۵ اولترا چه مشخصاتی خواهد داشت؟ گلکسی M۳۵ معرفی شد + مشخصات و قیمت
سرخط خبرها

سامانه‌ای برای کشف خودکار درگاه‌های بانکی جعلی

  • کد خبر: ۱۷۴۶۲۵
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
سامانه‌ای برای کشف خودکار درگاه‌های بانکی جعلی
متخصصان دانشگاه رازی کرمانشاه موفق شدند سامانه‌ای ایجاد کنند که به‌صورت خودکار درگاه‌های پرداخت بانکی جعلی را کشف می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر مرکز آپا (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد) در دانشگاه رازی کرمانشاه از موفقیت متخصصان این مرکز در راه‌اندازی یک سامانه‌‌ خبر داد که به‌صورت خودکار درگاه‌های پرداخت بانکی جعلی (فیشینگ) را کشف می‌کند.

دکتر محمدسعید جهانگیری گفت: از چندسال پیش، مرکز آپا در دانشگاه رازی کرمانشاه برنامه‌ای را در دستور کار قرار داد که طی آن سامانه‌ای را راه بیندازد که بتواند درگاه‌های پرداخت بانکی جعلی را کشف و شناسایی کند.  

وی با بیان اینکه این تلاش‌ها پس از چند سال به ثمر نشسته است ادامه داد: از آنجا که سرور‌های پشتیبانی این سایت‌های کلاهبرداری در خارج از کشور هستند، با بهره گرفتن از اطلاعات سرورها و نشانی‌های درگاه‌های پرداخت بانکی و به کمک هوش مصنوعی می‌توانیم شناسایی‌شان کنیم.  

مدیر مرکز آپا افزود: زمانی که فرد به یک نشانی اینترنتی می‌رود و از او می‌خواهند با وارد شدن به یک درگاه بانکی مبلغی را برای دریافت خدمات پرداخت کند، می‌تواند نشانی آن صفحه را وارد سامانه‌ ما کند تا متوجه شود که درگاه جعلی است یا واقعی.

وی خاطرنشان کرد: سامانه فیشینگ‌یاب سامانه‌ای است که توسط مرکز آپا دانشگاه رازی راه‌اندازی شده و افرادی که به جعلی بودن یک درگاه اینترنتی مشکوک هستند می‌توانند با وارد کردن آدرس آن در این سامانه، استعلام بگیرند و متوجه جعلی بودن و یا نبودن آن شوند.

وی یادآور شد: با مسدود شدن این درگاه‌های جعلی، آن‌ها دیگر امکان این را نخواهند داشت که از سایر افراد کلاهبرداری کنند، مگر افرادی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

جهانگیری به مردم توصیه کرد که هرگز حین روشن بودن فیلترشکن از درگاه‌های پرداخت بانکی استفاده نکنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->